Реалізація
наскрізних змістових ліній у шкільному курсі хімії
Хімія як природнича наука є частиною духовної і
матеріальної культури людства, а хімічна освіта – невідокремним складником
загальної культури особистості, яка живе, навчається, працює, творить в умовах
використання високих технологій і новітніх матеріалів, змушена протистояти
екологічним ризикам, зазнає різнобічних впливів інформації. Хімічні знання,
здобуті учнями в основній школі, створюють підґрунтя для реалістичного ставлення
до навколишнього світу, у якому значне місце посідає взаємодія людини і речовини,
сприяють розкриттю таємниць живого через пізнання процесів життєдіяльності
організмів на молекулярному рівні.
Навчання хімії в основній школі спрямовується на
досягнення мети базової загальної середньої освіти, яка полягає в розвитку й
соціалізації особистості учнів, формуванні їхньої національної самосвідомості,
загальної культури, світоглядних орієнтирів, екологічного стилю поведінки,
творчих здібностей, дослідницьких навичок і навичок життєзабезпечення,
здатності до саморозвитку й самонавчання в умовах глобальних змін і викликів.
У пошуках напрямів реформування освіти світова практика
обрала компетентнісний підхід, завдяки якому випускник навчального закладу
формується як компетентна особистість, готова до самореалізації в соціумі й
особистому житті. Отже, йдеться про загальну життєву компетентность. Для
реалізації цих ідей виокремлено такі наскрізні змістові лінії: «Екологічна
безпека і сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров'я і
безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність».
22 листопада на базі
Комишнянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів відбувся районний
семінар-практикум «Реалізація наскрізних змістових ліній у шкільному курсі
хімії», де учасники мали змогу спостерігати впровадження компетентнісного
підходу спрямованого на те, щоб врешті перейти від предмето- до дитино
центризму, від вивчення предмета хімія до навчання учнів, від заучування фактів
до розуміння принципів і усвідомлення цінностей, від навчання «для оцінки» до
досягнення освіченості й освоєння культури «для себе».
Павленко Ніна Миколаївна, директор закладу привітала
учасників та побажала плідної роботи.
Рожко І. С., методист РМК ознайомила присутніх із планом
роботи семінару та теоретичною частиною семінару. Інна Сергіївна провела для
учителів хімії методичний порадник «Методичні рекомендації щодо ведення
сторінок класного журналу з хімії».
Організацією Об’єднаних націй 2019 рік
оголошено Міжнародним роком Періодичної таблиці хімічних елементів на відзнаку
150-річниці створення цієї таблиці Дмитром Менделєєвим, тому урок був
присвячений саме цій події.
Хазай Наталія Володимирівна, учитель хімії Комишнянської
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів запросила колег на урок «День народження періодичної системи. Узагальнення та
систематизація знань із теми «Періодичний закон і періодична система хімічних
елементів Д.І.Менделєєва. Будова атома». Під час навчального заняття учитель та
учні демонстрували цікаві та пізнавальні форми й методи роботи.
Школярі даного навчального
закладу ефективно співпрацюють із ДП «Миргородське лісове господарство» та його
працівниками, зокрема, Кобцем Іваном Михайловичем, помічником лісничого. Він
радо провів екскурсію Комишнянським лісництвом, де успішно працює пункт
переробки деревини. Він розповів, що переробляють переважно дуб, у невеликій
кількості – осику, вільху, липу.
Усі учасники семінару обмінялися думками, враженнями,
висловили захоплення від уроку, побажали вчителю натхнення, здоров’я та
невичерпної творчої думки!
Немає коментарів:
Дописати коментар