вівторок, 9 лютого 2016 р.

Нові підходи до організації роботи навчального закладу в умовах модернізації системи освіти. Громадсько-активні школи Миргородщини.
Нині в Україні відбувається становлення нової системи освіти, яка зорієнтована на входження в єдиний світовий освітній і інформаційний простір. Цей процес супроводжується істотними змінами в педагогічній теорії і практиці навчально-виховного процесу.
Сучасна школа повинна дати учням не тільки певні знання, уміння та навички, але й виховати соціально адаптовану та громадсько-орієнтовану особистість, яка після закінчення школи успішно займе своє місце в житті. Саме в школі учням необхідно дати знання, що надалі дозволять їм орієнтуватися в безлічі співтовариств і робити правильний вибір, тому що вже в шкільному віці формується громадянський світогляд дитини. Але лише знання теорії недостатньо для формування в учнів активної громадської позиції. Мікросередовище всередині школи необхідно сполучити з реальною дійсністю навколо школи.
У Миргородському районі ця проблема успішно реалізовується в умовах діяльності громадсько-активних шкіл. На даному етапі їх створено 5: Дібрівська (директор – Гуржій Л.О.), Кибинська (директор – Лисенко Л.П.), Попівська (директор – Зубковський Є.Г.), Хомутецька ЗОШ І-ІІІ ступенів (директор – Аршинова В.П.) та Зубівський НВК (директор – Гречаний В.О.).
Дібрівська ГАШ є учасником обласного пілотного проекту в рамках Державної цільової соціальної програми «Школа майбутнього»; міжнародного проекту УФСІ (Український Фонд Соціальних Інвестицій) та Світового Банку; входить до мережі громадсько-активних шкіл Полтавської області, співпрацює з Всеукраїнським Фондом «Крок за кроком» в проекті «Школа як осередок розвитку громади». На базі Дібрівської ЗОШ створено власну навчально-виховну модель – Школа розвитку комунікативного учня «Нове покоління». Значну роль у роботі закладу відіграє громадське об’єднання «Дібрівка». Створене, за ініціативи директора школи, нині начальника відділу освіти О.М.Рудченка, об’єднання стало одним із перших у районі. Сьогодні ГО «Дібрівка» – надійний партнер школи. Школа є постійним учасником регіональних, всеукраїнських проектів, конференцій, семінарів, тренінгів. Інформація про діяльність школи широко висвітлюється в ЗМІ (газети «Прапор Перемоги», «Зоря Полтавщини», вісник УФСІ, Інтернет, Полтавська ОДТРК, часопис Полтавського ОІППО, збірник статей «Школа майбутнього» тощо).
У 2015 році Дібрівська та Хомутецька ГАШ стали пілотними школами у проекті «Розвиток громад в Україні шляхом упровадження програми «Школа як осередок розвитку громади» за сприяння Всеукраїнського фонду «Крок за кроком». У ході реалізації проекту, крім пілотних шкіл, й інші школи району, а саме Кибинська, Попівська ЗОШ І-ІІІ ступенів та Зубівський НВК, відвідали ряд тренінгів, організованих керівниками фонду «Крок за кроком» та методистами ПОІППО ім. М. В. Остроградського. Проект, який реалізувала Дібрівська громадсько-активна школа, називався «Придбання медичного обладнання для сільської амбулаторії та медичного кабінету Дібрівської школи». Основна проблема, на вирішення якої був спрямований проект, полягала в тому, що сільським жителям часто складно отримати своєчасну медичну допомогу. І школа вирішила  придбанням сучасного обладнання значно підвищити рівень надання своєчасної медичної допомоги громаді. Так, за допомогою ВФ «Крок за кроком» було придбано медичне обладнання: прилад для аналізів крові МБА – 540, УВЧ, апарат для електрофореза, сумка медсестри, дитячі та дорослі тонометри, термометри, зроблено ремонти медичних кабінетів. Нині жителі Дібрівки із задоволенням відвідують як сільську лабораторію, так і шкільні медичний та фізіологічний кабінети. Учні та вчителі школи започаткували традицію проведення батьківських вечорів та Днів відкритих дверей ГАШ, спільно з громадою села відновлюють роботу Дібрівського будинку культури, налагоджують роботу комп’ютерного клубу для громади села.
Хомутецька ЗОШ І-ІІІ ступенів є громадсько-активною з 2014 року. Здобувши перемогу в конкурсі проектів від Всеукраїнського благодійного фонду «Крок за кроком», навчальний заклад виборов міні-грант на втілення власного проекту. Заручившись підтримкою партнерів та меценатів, а саме народного депутата О.М. Кулініча та ТОВ «Промінь-Приват», школа стала ініціатором облаштування парку відпочинку для усієї громади села Хомутець. Сьогодні у самому серці мальовничого села у тіні струнких дерев розташувався яскравий дитячий майданчик, що радує малюків та їх батьків з усієї округи.
У селі Попівка учні та вчителі ГАШ разом з громадою та за сприяння місцевих підприємців взяли участь у підготовці та відкритті пам’ятника Т. Г. Шевченку. На місці демонтованого пам'ятника Леніну було встановлено монумент Великому Кобзареві та створено чудову зону відпочинку. За сприяння Попівської сільської ради розроблено програму з енергозбереження, завдяки якій у Попівській ЗОШ замінено 22 вікна, 150 енергозберігаючих ламп. Заплановано на 2016 рік заміну 30-ти вікон та дверей запасних виходів .
ГАШ району взяли участь у обласній науково-практичній конференції «Українська модель громадсько активної школи», яка проводилась спільно з ПОІППО на базі Дібрівської ГАШ, у міжнародному проекті «Міжнародні стандарти якості діяльності громадсько-активної школи» (ІІ самооцінювання), спільному проекті УФСІ та Японського уряду. Мета цього проекту –  розвиток потенціалу найбідніших громад України, активізація участі громади у процесі прийняття рішень, визначення та мобілізація необхідних ресурсів. Усі ГАШ – активні учасники волонтерського руху «Даруй добро». Активно співпрацюють із ЗМІ (газети «Прапор Перемоги», «Зоря Полтавщини», вісник УФСІ, Інтернет, Полтавська ОДТРК, часопис ПОІППО, збірник статей «Школа майбутнього» тощо) широко висвітлюють інформацію про діяльність громадсько-активних шкіл.

За роки існування ГАШ всі: учні, вчителі, громада добре зрозуміли, що співпраця, взаємодопомога, розуміння та партнерство всім приносить тільки користь. Вони навчилися співпрацювати, жити не для себе, а для інших, поліпшили імідж шкіл, залучили додаткові людські та матеріальні ресурси, які надали підтримку школі, і задовольнили потреби та інтереси громади. Створили соціальний капітал, поліпшили взаєморозуміння, довіру і взаємодію між представниками різних секторів громади, зміцнили демократію. Наші громадсько-активні школи є рушійною силою для змін і розвитку. Партнерство надало їм нові позитивні можливості, співпраця приносить не тільки матеріальну допомогу, а й позитив від спілкування. Вони відчувають себе захищеними, сильними, впевненими у своїх діях, адже поряд є не просто партнери, а справжні друзі, які завжди допоможуть і підтримають.




Немає коментарів:

Дописати коментар