Аукціон ідей «Використання технологій
критичного мислення на уроках хімії та біології»
Інформатизація, глобалізація,
розвиток громадянського суспільства в Україні висувають проблему розвитку
критичного мислення в освіті на перший план.
Запропоновані загальноосвітні
орієнтири Нової української школи зосереджені на вміннях, навичках, ставленнях,
якостях і є наскрізними. Критично мислю і відповідально використовую інформацію
– це один із орієнтирів, які сформульовано за рівнями відповідно до вікових особливостей
учнів і є наскрізними для всіх освітніх галузей.
На аукціоні ідей «Використання
технологій критичного мислення на уроках хімії і біології», що відбувся 15
лютого 2018 року на базі відділу освіти розглянуто суть, значення і завдання,
методику розвитку в учнів критичного мислення.
Рожко Інна Сергіївна, методист
РМК висвітлила питання «Критичне мислення як основна змістова лінія Нової
української школи».
Тулинська Любов Вікторівна,
учитель хімії та біології опорного навчального закладу «Хомутецька загальноосвітня
школа І-ІІІ ступенів Миргородської районної ради Полтавської області»,
продемонструвала принцип дискусійної гри «Мислячі капелюшки Де Боно» та формати
її проведення на уроках. Учасники заходу розглянули урок узагальнення знань
«Надорганізмові біологічні системи» з шести незалежних одна від одної точок
зору.
Зосенко Людмила Дмитрівна,
учитель хімії та біології Великообухівської загальноосвітньої школи І-ІІІ
ступенів, розкрила стратегію «Fischbone», яка дозволяє провести швидкий та точний аналіз певної
проблеми, виявивши її причини та наслідки, а потім зробити правильні висновки.
Іщенко Наталія Василівна,
учитель біології Великосорочинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
Великосорочинської сільської ради Миргородського району Полтавської області, продемонструвала
метод «Запитай у автора».
Завдання учасників аукціону
полягало у тому, щоб прочитати текст та сформулювати 2-3 запитання, які вони
хотіли б поставити автору. Потім один з учасників бере на себе роль автора, інші
учасники ставлять йому запитання (а він відповідає, залишаючись у ролі автора).
Демочко Олександра Василівна,
учитель біології Великосорочинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
Великосорочинської сільської ради Миргородського району Полтавської області,
запропонувала для обговорення метод «Незавершені історії», які доречними будуть
для активізації уваги учнів та підвищення їх пізнавального інтересу на уроках.
Гордієнко Юлія Олександрівна,
учитель біології Ромоданівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, висвітлила
метод РОФТ (абревіатура назв колонок таблиці, які заповнюють учні під час
опрацювання тексту).
Шульга Наталія Василівна,
учитель хімії та біології Зуївцівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів,
продемонструвала метод «Метаморфози з текстом» суть, якого полягає у тому, що
учні читають текст, скорочують його так, щоб основний зміст матеріалу не
втратив інформаційного змісту.
Рефлексією став етап
оцінювання, а саме наскільки учасники можуть застосувати в своїй діяльності
уміння, які отримали на даному заході. для цього вони робили відповідні
позначки на лінії координат, визначивши «своє місце».
Немає коментарів:
Дописати коментар