вівторок, 21 травня 2019 р.


Круглий стіл «Психолого-педагогічний супровід навчання економіки та географії в старших класах у закладах загальної середньої освіти»

15 травня відбувся круглий стіл на тему «Психолого-педагогічний супровід навчання економіки та географії в старших класах у закладах загальної середньої освіти» для вчителів географії та економіки Миргородського району. Ініціювали зустріч  інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України і районний методичний кабінет відділу освіти Миргородської РДА. Подібний захід відбувається не вперше традиційно в присутності Наталії Андріївни Ковчин, кандидата педагогічних наук, доктора філософії Ph. D. Вона старший науковий співробітник відділу навчання географії та економіки Інституту педагогіки НАПН України, ас. член Української спілки психотерапевтів, психолог.
Радо вітав гостю й своїх колег-учителів Олег Миколайович Рудченко, начальник відділу освіти Миргородської РДА.
У своєму зверненні до вчителів Наталія Андріївна підкреслила важливість вивчення географії й економіки, адже саме ці науки мають світоглядний характер в учня, який має цілісні, системні знання.
У свою чергу Інна Сергіївна Рожко, методист районного методичного кабінету, говорила про розвиток підприємливості в учнів, як її розвивати шляхом критичного мислення чи креативного мислення. Відмітила школярів Кибинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів (керівник Ігор Коваленко), переможців сьомого Чемпіонату області з основ підприємництва «Крок до бізнесу». Ці діти постійно беруть участь в подібних змаганнях, але кубок привезли вперше.
Психологічний настрій учнів на початку, протягом уроку та в кінці дуже важливий, адже впливає на рівень засвоєння та використання учнями знань із географії та економіки зокрема, – зауважила Миколаєнко Моніка Сергіївна, практичний психолог Дібрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів. Моніка Сергіївна з огляду на те, що колеги під час засідання дещо втомилися, запропонувала вивчити вправи, виконання яких сприяє релаксації, зняттю нервово-психічного напруження, скутості, стабілізації психоемоційного стану. Їх можна застосувати серед усіх груп учнів.
Привівши в рівновагу тіло, думки й настрій, педагоги готові були слухати виступ Альони Василівни Карбан, учителя географії та економіки опорного навчального заклалу «Трудолюбівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Миргородської районної ради Полтавської області». Мова йшла про співучителювання як можливість активізації пізнавальної діяльності учнів, зокрема про те, що почерпнули українські педагоги в своїх фінських колег в лютому минулого року в рамках українсько-фінського експерименту з трансформації школи «Змінитися за 7 днів», навчаючись методиці співучителювання, проведенню спільних уроків з різних дисциплін кількома учителями одночасно. На досвіді переконались трудолюбівські педагоги, що це позитивно впливає і на учителів, і на їхніх вихованців, виступає яскравим прикладом продуктивних здорових відносин у колективі.
Валерій Миколайович Омельяненко, учитель географії Біликівського навчально-виховного комплексу, розмову розпочав з того, що його як педагога хвилює, непокоїть: сучасні діти величезний об’єм інформації дістають не з підручника, не з рекомендованих для читання педагогом книжок, а з ресурсів Інтернету.
Алла Олексіївна Катькало, учитель географії Великообухівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів також наводила слова українського філософа Г. Сковороди, інших видатних особистостей про те, що виховання  дитини повинно ґрунтуватись насамперед на літературно-історичних цінностях своєї нації. Пошуково-дослідницьким методом організовує учнів на самостійний пошук краєзнавчих відомостей.
Тетяна Володимирівна Якименко, педагог із Комишнянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, розповіла, як вона залучає дітей до корисного, творчого життя засобами туристсько-краєзнавчої роботи: набуття життєвого досвіду, зустріч із цікавими людьми, диспути після подорожей. Діти по-іншому розкриваються під час таких подорожей. Мандрують діти й пішки, й на автобусах, і на велосипедах.
До розмови долучались Лариса Іванівна Максимейко, педагог Зуївцівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, розкривши тему «Вплив основних когнітивних процесів на пізнавальну діяльність учнів у процесі навчання географії»; Лідія Олексіївна Стась, учитель економіки Петрівцівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, з’ясувавши тему «Інтерактивні методи навчання як інструмент виховання підприємливості».
Також разом із науковцем Наталією Андріївною Ковчин педагоги Миргородщини обговорили проект «Концепції економічної освіти в гімназії та ліцеї України».






Немає коментарів:

Дописати коментар